نظريه و مدل‌سازي

انتشار کتاب روان‌شناسی رسانه

کتاب روانشناسی رسانه، تالیف جایلز، به همت مترجمان محترم و با حمایت انجمن روانشناسی اجتماعی ایران منتشر شد! البته حدود سه سال پیش کتابی شامل مجموعه منتخبی از فصلهای کتابهای مهم در این زمینه، شامل فصلی از خودم و شش مولف دیگه را در ١١ فصل تالیف و ترجمه کرده بودم! اما کتاب کنونی، از این لحاظ که توسط یک صاحب نظر نوشته شده، از اصالت برخوردار است. به انجمن روانشناسی اجتماعی ایران و به ویژه به مترجمان ان تبریک میگم.

اینم مشخصات و فهرست مطالب کتاب:

*روان شناسی رسانه*

نویسنده:  دیوید جایلز (ژیلز)

مترجم:  دکتر سوسن علیزاده فرد، ریحانه‌سادات روحانی

ناشر:  انتشارات سادس – (با حمایت انجمن روانشناسی اجتماعی ایران)

تعداد صفحات:  ۳۳۰ صفحه

قیمت:  ۲۴۰۰۰۰ ریال

نوبت چاپ:  چاپ اول-۱۳۹۲

خلاصه کتاب: با توجه به تحولاتی که در جنبه‌های مختلف فناوری تجهیزات و روشهای ارتباطی حاصل شده، نمی‌توان از نقش و جایگاه رسانه در زندگی فردی و اجتماعی انسان در قرن ۲۱ غافل بود. با هدف مطالعه این نقش، کتاب حاضر به مطالعه تاثیر رسانه‌ها بر ابعاد روانشناختی مردم بویژه رفتار اجتماعی آنان از یک سو و مطالعه تاثیر مردم بر رسانه‌ها از سوی دیگر می‌پردازد.

عناوین فصول کتاب:

۱- روانشناسی رسانه چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

۲- بحث‌های نظری در روانشناسی رسانه

۳- روش تحقیق در روانشناسی رسانه

۴- خشونت در رسانه

۵- اثرات جامعه پسند رسانه

۶- رسانه و تبلیغات

۷- کودک و تلویزیون

۸- نوجوانی و رسانه

۹- گروه های اجتماعی و رسانه

۱۰- روانشناسی مخاطب رسانه

۱۱- اینترنت

۱۲- روانشناسی از دیدگاه رسانه

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*