بایگانی ماهانه: مهر ۱۳۹۲

طبقه­‌بندی استدلال‌­ها برای انتخاب رئیس جمهوری: الگوپردازی بر پایه درگیری­‌های مبتنی بر نگرش

entekhabat

این مقاله که انتظار می‌رود بزودی درشماره چهارم فصلنامه‌ای به نام  “مطالعات انتخاباتی” ،  زیر نظر مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چاپ شود، ویرایش و بازنویسی کاملی است از یکی از مقاله‌های قبلی در خصوص طبق‌بندی استدلال‌های منتهی به انتخاب رییس جمهور! مطالعه این مقالعه برای همه کسانی پیشنهاذ می‌شود که به مباحث روان‌شناسی سیاسی و نگرش‌های اجتماعی ... ادامه مطلب »

آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۴ و کوششهای تازه

ziba-bivafa

سلام به دوستان علاقمند به پیگیری مباحث ارتباطات، رسانه و تبلیغ خب، تابستان رو به پایان است و کم کم کتابها باز و مباحث آغاز می شوند! در ترم پیش رو، درس هایی برعهده دارم که شامل: – جامعه شناسی تبلیغ (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) – ارتباطات انسانی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) – مبانی روان شناسی (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه ... ادامه مطلب »

پیشنهاد مدل مطالعه روابط بین الملل و ارتباطات میان‌فرهنگی

1

با تکیه به تعاریف اندیشمندان در این زمینه، آن‌چه در جریان ارتباط کارسازی می‌شود، معنی است؛ معانی ارزشمندی که جا می افتند و در اثر جفظ و استمرار، فرهنگی می‌شوند! این است که فرهنگ از خلال ارتباط شکل گرفته و به افراد هویت می دهد؛ یعنی به نوبه خود مایه‌ی تشخص و هویت افراد جامعه میَ‌گردد. چه، افراد با مفاهیم ... ادامه مطلب »

نشانه‌‌های دینی در تبلیغات بازرگانی: چگونگی بهره‌گیری از نشانه‌های دینی و رابطه‌ی معنایی میان آن‌ها با محصول

cropped-1.jpg

نشانه‌ های دینی در تبلیغات بازرگانی: چگونگی بهره‌گیری از نشانه‌های دینی و رابطه‌ی معنایی میان آن‌ها با محصول Religious signs in commercials:  Depictions of Religious Signs and Semantic Relation with the Products  با همکاری: وکیلی طباطبائی، گلریز کارشناس ارشد ارتباطات- تبلیغات تلویزیونی و بازاریابی پاییز ۹۱ ادامه مطلب »