بایگانی ماهانه: شهریور ۱۳۹۲

زیبایی‌شناسی تلویزیون: ادراک، شناخت، و مبانی ساخت

10

خلاصه بررسی کتاب: زیبایی‌شناسی تلویزیون: ادراک، شناخت و مبانی ساخت (ترکیب) نیکوس متالینوس   (۱۹۹۷) Television aesthetics: perceptual, cognitive, and compositional bases by Nikos Metallinos  تلخیص از: محمدعلی حکیم‌آرا مقدمه: معمولا وقتی از اصطلاح‌هایی همچون “ادبیات زبان” یا “سواد” استفاده می‌کنیم، منظورمان زبان نوشتاری است. حال آنکه زبان تصویر نیز نیز از ادبیات ویژه خود برخوردار است و اصطلاح‌هایی چون سواد ... ادامه مطلب »

ملاک‌های طراحی لوازم خانگی و چگونگی برجسته سازی آن در تبلیغات تلویزیونی بر اساس مدل FCB

2

با همکاری مهنوش قربانی، کارشناس ارشد رشته تبلیغات و بازاریابی  چکیده این تحقیق به دبال پاسخ به این پرسش است که یک تبلیغ کارآمد برای یخچال چگونه باید باشد؟ در پاسخ به این پرسش، به نظر می­رسد تمام عواملی که در طراحی یخچال در نظر گرفته می­شود باید در تبلیغ برجسته سازی گردد. یکی از دغدغه اصلی، تشخیص این مزیت‌ها و چگونگی ... ادامه مطلب »

تصویربرداری از مغز- رویکرد نوینی به مطالعه پردازش رسانه و تأثیرات آن

10

پژوهش در حوزه تصویربرداری از مغز بر تغییر فعالیت‌های مغزی در چهارچوب الگوهای شناخته‌شده تکیه دارد. منظور از این الگوها، همان چگونگی فعالیت و برانگیختگی بخش‌های مختلف مغز در هنگام ایجاد حالت‌های ادراکی و هیجانی است. بیشترین منفعتی که این قبیل پژوهش‌ها می‌تواند برای روان‌شناسی رسانه داشته باشد، یکی کشف الگوی فعالیت‌های هیجانی در مغز است که هنگام نمایش رسانه‌ای ... ادامه مطلب »

پاره ای از نظریه ها در روانشناسی رسانه

3

این مقاله از فصل از نخست کتاب روان‌شناسی رسانه (حکیم‌آرا، ۱۳۸۸)[۱]. استخراج شده است. نظر به لزوم افزودن برخی نظریه‌ها در خوزه هویت و مفهوم گمنامی، در اولین فرصت این دسته از مباحث نیز به متن اصافه خواهند شد. در خصوص مباحث مربوط به این دو مفهوم، در همین وبلاگ مطالبی پیش از این گذاشته شده است.   ادامه مطلب »