معرفی وب سایت

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

این وبلاگ، به گونه ویژه، به گسترش مطالعه و پژوهش در حوزه‌ی‏ روان‌شناسی رسانه و تبلیغ یا به گفته‌ دیگر، به روان‌شناسی ارتباطات و تإثیرات آن در حوزه‌های رفتار مصرفی مخاطب و تأثیرات فرهنگی علاقمند است. در این‌جا، تبلیغ به عنوان ارتباط متقاعدگرانه تعریف می‌شود هدفش تأثیرگذاری بر باورها، نگرش‌ها، و رفتار دیگران است. وقتی ارتباط متقاعدگرانه سطح وسیعتری از جامعه را هدف بگیرد، به ارتباط اقناعی تغییرنام می‌یابد. متقاعدگری فرایندی ممدوح، اما اقناع امری مزمومی برشمرده می‌شود که اغلب در لوای فعالیت‌های فرهنگی جریان دارد.   این وبلاگ به مطالعه و پزوهش پیرامون فعالیت‌های ارتباطی در قالب هر برنامه‌ای (همچو اطلاع رسانی، خبر، آموزش و سرگرمی)، در هر زمینه موضوعی (دین، سیاست، بازرگانی، بهداشت، و آداب اجتماعی)، از راه هر رسانه‌ای (روزنامه، مجله، رادیو، تلویریون، اینترنت، و…) علاقمند اسست که می‌کوشد مخاطب یا کاربر خود را نسبت به چیری متقاعد کند. در این جا مخاطب، با هر هدفی که به رسانه رو آورده باشد، به عنوان پردازشگر و مصرف‌کننده اطلاعات نگریسته می‌شود. از این رو، افزون بر مطالعات روان‌شناختی، به مطالعات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه شده است.   در یک چشم‏ انداز کلی، هدف اصلی از ایجاد این وبلاگ، کمک به گسترش مطالعه و پژوهش در قلمرو ارتباطات رسانه‏‌ای است که در قالب تبلیغ و آموزش در حوزه‏‌های موضوعی مختلف انجام می‏‌گیرد. این منبع پذیرای پیشنهادات و نمایشگر پژوهش‏‌هایی است که می‌کوشد رابطه میان مخاطب (فرد/ جامعه) را با رسانه توصیف، تبیین و پیش‏بینی کنند.   همواره سپاسگذار دوستانی هستم که در گذشته و اکنون، در راه مدیریت وبلاگ یاری‌ام کرده‌اند.

یک نظر

  1. The accident of finding this post has brghetenid my day

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*